1 oktober 2011

KM 2011

Efter onsdagens äventyr så bestämde matte att onsdagen blev vila, helt okej för min del faktiskt! Fredagen åkte jag och husse våran vanliga runda på inlines med ett snabbt besök i inhägnaden på vägen.

Idag ringde klockan tidigare än den brukar på en lördag, eller ja brukar ju vara jag som får vara väckarklocka då, men idag låg husse och matte steget före och tur var väll det, för vilken dag vi hade att vänta! :D Klockan nio svängde vi in på parkeringen vid rundbanan i Borås, men det var inte på banan vi skulle springa även om det var det jag allra helst ville! Utan istället väntade både LC och utställning. Vi var ju såklart inte själva där heller, massa andra hundar och hela åtta till av min sort. Fyra syskon, mamma och så tre andra tokar - alltså totalt nio galna röda!

Eftersom jag inte har licens (än!) fick jag börja dagen på LC fältet istället för utställningen där de med licens började (vilket inte skulle spela någon roll..). Jag sprang som en tok som vanligt och var inte alls nöjd när trasan stannade! I utställningsringen som jag inte var ett dugg intresserad av fick jag se mig slagen av brorson Julius som kanske var något mer intresserad än jag. Syster Pharin slog till ordentligt och blev BIS av de licenserade av alla dagens raser! Vilken syrra! Mamma Luna blev BIS 3 veteran av alla raserna och fick sedan även BIS 2 veteran på LCn och specialpris :) Vilken morsa!

Jag och andra sidan fick inga priser utan fick nöja mig med ett lopp till :) Jag ska nämligen ta något som heter licens för att jag ska kunna få tävla och det började jag med idag. Efter prisutdelningen så fick jag springa mot syrran Pharin och fick lopp 1/3 till licensen klart! Duktiga mig!


(Bilder kommer ...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar