12 juli 2011

Sälja för att sedan köpa

I söndags drog matte upp mig ur sängen klockan åtta, men det skulle ju självklart visa sig vara värt det! Jag, matte och husse packade in oss i bilen och styrde mot Tuve där mamma, bror och syster bor. På parkeringen mötte vi Lotta och Peter och i deras bil satt syster Yagah och in hoppade jag! Bus och röjj tänkte såklart jag och började såklart pipa av förväntning när vi styrde av på en liten väg. Det var dock inte bus och röjj utan skulle dock visa sig vara något som kallas Hundloppis vi skulle på. Gissa om jag fick en klump i halsen!! Hundloppis?? Skulle matte sälja mig??

... som tur var det inte så illa som det lät och det var inte mig hon skulle sälja utan lite av mina och Lottas överflödiga saker här hemma. Koppel, halsband, leksaker .. Det kom lite folk men inte alls så mycket som vi hade önskat men vi gick + 552 :- alltid något! Eftersom det var mina och Lottas saker vi sålde så är det ju inte mer än rättvist att vi får pengarna, så igår åkte husse och matte till Ullared för att fylla på vårat förråd med tuggben och leksaker! :) resultatet - 200 :- så nu är våran byrå fylld med tuggben, oxöron, grisöron och nya leksaker man kan ha när man badar vilket passar perfekt nu när vi åker till Gotland på lördag :D


1 kommentar:

  1. Härligt att ni tjänade lite pengar :) och att hundarna sedan fick en hel byrå med smått och gott.

    SvaraRadera